29 ביוני 2025

עדכון רגולטורי למשווקי מוצרי חשמל ואלקטרוניקה

לקוחותינו היקרים,

ברצוננו להביא לידיעתכם כי ביום 26.06.25 המשרד להגנת הסביבה פרסם עדכון לנוהל פינוי פסולת ציוד חשמלי ואלקטרוני מבית הלקוח.

כמשווקים, חשוב שתכירו את ההנחיות המעודכנות כדי להבטיח עמידה בדרישות החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות, התשע"ב-2012 (להלן: החוק):

חובות המשווק – עיקרי הנוהל

1. חובת פינוי ללא תשלום

בהתאם לסעיף 30(א) לחוק, עליכם לקבל מהלקוח, במועד המכירה או האספקה, פסולת ציוד חשמלי ואלקטרוני דומה למוצר הנמכר, ללא דרישת תשלום. חובה זו חלה הן על מכירה רגילה והן על מכירה מקוונת.

2. יידוע הלקוח

עליכם לעדכן את הלקוח במעמד המכירה על אפשרות הפינוי של הציוד הישן בעת אספקת המוצר החדש, ועל העלויות במקרה של פינוי חריג.

3. תנאי הפינוי הסטנדרטיים

  • הציוד יפונה ממקום סביר בו נעשה בו שימוש (כגון מטבח או חדר כביסה)
  • הציוד צריך להיות מנותק מתשתיות (חשמל, גז, מים)
  • הציוד צריך להיות ריק מתכולה (מזון, כביסה וכדומה)
  • הציוד צריך להיות שלם עם כל רכיביו המהותיים

4. מקרים בהם מותר לגבות תשלום נוסף

במקרים הבאים בלבד, ניתן לגבות תשלום נוסף עבור פינוי מכשירי חשמל גדולים (מכשיר שצלע אחת שלו לפחות ארוכה מ-50 ס"מ):

  • כאשר נדרש להוביל את המכשיר 3 קומות ומעלה ללא מעלית
  • כאשר הובלת המוצר החדש מתבצעת באמצעות מנוף ונדרש שימוש במנוף גם לפינוי הישן
  • כאשר יש צורך בפירוק חלק מהציוד הישן לצורך הוצאתו
  • כאשר הלקוח לא הכין את המכשיר לפינוי ונדרשת המתנה של יותר מ-5 דקות

5. הנחיות למכירה מקוונת

במכירה מקוונת כאשר נקודת האספקה אינה בבית הלקוח אלא בנקודת איסוף משלוחים (למשל, בית עסק, סניף דואר, או בתא נעול במרחב הציבורי), עליכם לקיים את חובתכם בדרך יעילה אחרת ולעדכן את הלקוח על אפשרויות הפינוי של הציוד הישן.

6. אישור לקוח

בטרם פינוי המוצר, יש לקבל מהלקוח אישור על סוג הפסולת שפונתה. אם הלקוח ביקש פינוי בעת המכירה והחליט לבסוף שאינו מעוניין בפינוי, יש לקבל אישור שוויתר על הפינוי.

 

לשאלות נוספות בנוגע לנוהל המעודכן, אנא פנו אלינו. אנו עומדים לרשותכם בכל עת.

הקש Enter כדי לחפש או ESC כדי לסגור